A A A

Zou je als coach ook een Wraking kunnen doen? Lijkt me een aantal leuke opties opleveren. Afgelopen vrijdag begonnen we om 22.45 uur aan de wedstrijd.

Pats, eerste wraking tegen de zaalleiding. Stevige discussies langs de kant van het veld.  Daarna een wraking tegen de scheids. Dat is toch ook al snel een vertraging van een half uur. Waar vindt je zo snel iemand die een beoordeling kan doen? Stel dat het toegekend wordt en je moet een vervanger zoeken. Effe een rondje bellen op de vrijdagavond?  Tegen half drie ’s nachts zijn we nog bezig na een zoveelste schorsing. Sowieso lastig om te bellen. Zul je net zien dat Leusden ook in zo’n laag-mobiel-bereik-gebied ligt. Toen ik mijn eerste Dutchtone-mobieltje had speelde dat ook al. Ik moest naar het achterste gedeelte van mijn tuin lopen om te kunnen bellen en daarna naar de zolder om het gesprek te vervolgen. Ik snapte ineens waarom die krengen ‘mobieltjes’ worden genoemd. Ik liep me een ongeluk. Maar ook in Leusden was natuurlijk weer geen 4G, 3G of wat voor G dan ook maar te bekennen. Staat toch wat raar als je aan de vrouwelijke scheids vraagt of zij haar G-spot al heeft gevonden. Ik zie de kaarten al wapperen. Misschien kun je ook wel een tegenstander wraken. Die ene lange speler van Leos. Partijdigheid is al snel aangetoond, want hij blijft punten scoren voor zijn eigen club. Zo flauw! Sla dan een keer uit of zo, zak door je enkels, maak een Schwalbe door opzichtig langs de bal te slaan of zo. In ieder geval:  doe iets, want voor je het weet halen wij je er uit. Willen we meer of minder ballen tegen? Nou, dan gaan we dat regelen. Ik moest denken aan een oud verhaal van Roald Dahl, waarbij twee mannen een bedrijf starten door op verzoek van anderen wraak te nemen. Voor een tientje kon je iemand een pets op zijn neus te laten geven, honderd voor een welgemeende trap in de kruisstreek. Is wellicht een optie voorafgaande aan de returnwedstrijd.

Het enige wat wij nog minder hebben is punten. De tomeloze ambitie om op de 6e plek te eindigen is nog wat stroef. Hoewel de peiling op voorhand ons nog een puntje of twee gunde, leek dat ook ongeveer het maximum aantal punten…..per set. Maar hé, wat zeggen peilingen in deze tijd nu nog. Helemaal als wij aankomen met een man met Hernia, een man met een zwakke enkel + griep in het lijf en een man met een achilles die op springen staat. Aankomende week mogen er weer een fors aantal mensen (of een aantal forse mensen) een stem uitbrengen voor een vacante functie in het Witte Huis. Peilingen zeggen daar ook niet veel. Het lijkt of Hillary gaat winnen, maar dan tovert de Amerikaanse Blondie toch weer een bron aan die extra stemmen oplevert.  Of het nu de pensionado’s in Florida zijn of de KKK in de Redneckstates, maakt hem niet uit.  Had Leos dus ook gedaan. Weer een paar lange mannen van stal halen en ons respectloos naar huis sturen.

Het is niet anders. Wij gokken op de tweede helft van de eerste helft. Niks ‘Van oude mannen, de dingen die voorbij gaan’!! Wij zijn oude mannen die er aan komen. Hup voor de pensionado’s.

Marty

Accept all
Decline all
Essential
Joomla
reCAPTCHA
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
SponsorKliks