Amersfoort juni 2018
Beste leden van AVV Keistad en Volleybal Vereniging Wilhelmina,

Met deze brief informeren wij, als gezamenlijke besturen, jullie over onze nieuwe sporthal Amerena.

Zoals jullie wellicht weten zijn onze verenigingen de “hoofdgebruikers” van de sporthal van sportcomplex Amerena, de sporthal waarin voor zowel Keistad als Wilhelmina de trainingen en de thuiswedstrijden gaan plaats vinden. Daarnaast zal Amerena in de toekomst een “thuis” moeten worden voor al onze leden, een “thuis” waar leden graag zijn, een “thuis” waar wij sporters van andere sport disciplines en ook omwonenden van Amerena zullen ontmoeten.

Vanaf komend seizoen gaan Keistad en Wilhelmina gezamenlijk optrekken in het gebruik van zowel Amerena sporthal als de gezamenlijke verenigingsruimte op de 2de verdieping, die mooi uitkijkt op de velden in de sporthal waar de prestaties van andere teams bekeken kunnen worden.

Over de verdeling van de sporthal capaciteit is in het verleden veel gediscussieerd tussen meerdere partijen. Dat heeft ertoe geleid dat de gemeente beslist heeft dat de recreanten competitie niet op de woensdagavond in Amerena kan plaats vinden. Deze competitie vindt nu plaats in de Juliana van Stolberg sporthal.

Vanwege het gezamenlijke gebruik van de sporthal en de verenigingsruimte is afgesproken dat er tussen verschillende commissies van beide verenigingen en de twee besturen regelmatig overleg zal zijn om alles in goede banen te leiden. Denk hierbij aan het plannen van trainingstijden, NEVOBO competitie, evenementen, toernooien, verenigingsfeesten etc., etc., waarbij de waarden en normen van beide verenigingen zo goed mogelijk nagestreefd zullen worden.

Bij de start van het seizoen 2018-2019 is de verdeling van de sporthal capaciteit gebaseerd op de wens van Wilhelmina om op maandag (van 19:30 – 23:00 uur) met alle competitieteams en op dinsdag (van 19:30 – 21:00 uur) met hun recreantengroep in Amerena te trainen.

Keistad heeft trainingen in Amerena op maandag van 18:00 – 19:30 uur, dinsdag van 18:00 – 19:30 uur en vanaf 21:00 uur, op woensdag en op donderdag. Naast Amerena maakt Keistad nog gebruik van verschillende andere trainingslocaties omdat de capaciteit van alleen Amerena  niet voldoet. De verwachting is dat alle competitieteams hiermee 1x per week in Amerena kunnen trainen. Met de recreantengroep die op maandag in Midland traint is afgesproken dat zij het komend jaar in Midland blijft trainen.

De competitie voor de thuiswedstrijden op de vrijdagavonden is voor komend seizoen om en om aangevraagd.

Aan het eind van elk seizoen wordt tussen de beiden verenigingen overlegd hoe voor het volgende seizoen de zaalcapaciteit wordt verdeeld.

Wij vertrouwen erop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd over onze nieuwe sporthal en verenigingsruimte die nu door ons gezamenlijk gedeeld wordt.

Voor vragen en/of opmerkingen neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Met sportieve groet,

Namens bestuur AVV Keistad      Namens bestuur VV Wilhelmina